Tavaszköszöntő feltöltődés
2019. március 23. írta: ATIPICO

Tavaszköszöntő feltöltődés

Végre itt a tavasz! Kisütött a nap, virágok csodálatos illata száll a levegőben. Indulhat a D-vitamin készleteink természetes feltöltése!

daisy-712892_1920.jpg

Most már tényleg hivatalosan is tavasz van. A második hétvége telik úgy, hogy 20 fok körülire kúszik a hőmérő higanyszála. Gyönyörűen süt a nap, csak úgy szívjuk magunkba a D-vitamint, ami a sötét téli időszak után felüdülés a testnek. Tudtátok, hogy a tél végére a magyar lakosság 90 százaléka D-vitamin hiányban szenved? Nem szerencsés, mert a D-vitamin olyan nagyon fontos a szervezet számára, hogy hiánya komoly egészségügyi kockázatokat hordoz magában. Csontritkulás, idegrendszeri bántalmak, cukorbetegség, asztma, szív-érrendszeri betegségek kialakulása mellett egyéb megbetegedéseket is okozhat. Lényegében az immunrendszer működésére gyakorol negatív hatást. Ha a csontok lágyak, jobban törnek, a törések nehezen gyógyulnak, mindenképp a D-vitamin hiányra kell gondolni. Gyerekkorban különösen fontos a D-vitamin pótlása, mert komoly élethosszig tartó problémákat okozhat, angolkór kialakulásához is vezethet. Szóval érdemes nagyon odafigyelni.

pretty-woman-1509956_1920.jpg

A gyerekek miatt nálunk mindig van D-vitamin csepp, amit mind szedünk októbertől áprilisig. Azonban napokon belül el is lehet tenni a szekrény mélyére, mert a napsütésnél nincs jobb. Már 15-20 perc napon tartózkodással is megfelelő mennyiségű D-vitamint szív magába bőrünk. Végre nagykabát nélkül lehet nagyokat sétálni, akár a Duna akár a Balaton partján, Vadasparkban, Állatkertben, erdőn, mezőn ahova eljut a család. Remek programnak ígérkezik számunkra a kőröshegyi tulipánfesztivál, április második és harmadik hétvégéjén tulipán és nárcisz lepi el a kőröshegyi domboldalt. Ajánlom mindenki figyelmébe. Egy séta a budai hegyoldalban is számtalan kellemes perc okozója lehet, és egy halom, illatos tavaszi virág felfedezésére alkalmas. De például holnap egy kis dunai hajózásra visszük a srácokat.

girls-739071_1920.jpg

A C-vitaminról se feledkezzünk meg, egy napi plusz 1000-1500 milligramm bevitele bármilyen formában akkor is hasznos lehet, ha sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk. Egy jó 3 deci facsart narancslé bármikor jól jöhet. Most még az utolsó zamatos narancsokat el lehet csípni. Mandarinban és narancsban is azt szeretem, ha vékony héjú, lédús és nem magos. Figyeljünk testünk jelzéseire, mert most aztán igazán könnyen észrevehetőek a tavaszi fáradság jelei. Ha szokatlanul kimerültek, fáradtak vagyunk, sápadt a bőrünk, depressziósak vagyunk, akkor vitamin, vitamin, vitamin!

fruit-657491_1920.jpg

Ugyanakkor gondoltatok arra, hogy egy jó kávé is egész komoly egészségügyi pozitívumokat hozhat magával? Ez most csak arról jutott eszembe, hogy amióta letettem a cukros üdítőket, azóta több kellemes kávézást is beiktatok a napomba. Az hogy reggel megiszol egyet, az ugye köztudottan némileg megemeli a vérnyomást, serkenti az agyműködést, beindítja a napot. A kulcs a mértékletességben rejlik. Ha odafigyelünk a napi elfogyasztott mennyiségre, akkor a kávé kifejezetten jó hatással lehet a szervezetre.

coffee-3095242_1920.jpg

A koffein javítja a rövid távú memóriát, kutatók megfigyelték, hogy a koffeint fogyasztók reakcióideje, valamint memóriaképessége jelentősen javult a kontrollcsoporthoz képest, akik csak placebót kaptak. Igen jelentős antioxidáns forrás, egy aprólékos munkával elvégzett laboratóriumi elemzés szerint, amely hozzávetőleg 1000 antioxidánst azonosított a kávébabban.  A koffein segíthet elkerülni a szellemi leépülést, mivel serkenti az agyműködést. Egy átfogó tanulmány keretei között a szakértők arra a megállapításra jutottak, hogy napi 3-5 csésze kávé kifejezetten jótékony hatással van a szervezetre. A mérsékelt kávéfogyasztás a szívre is jótékony hatással van, ugyanis megvédi a szívizom kamrát a gyulladást okozó artériás sérülések ellen, így szerepet játszik a trombózis, a szívroham és a szívelégtelenség kialakulásának elkerülésében. Végül, de nem utolsósorban a kávé kikapcsolja a depressziót azáltal, hogy stimulálja a boldogsághormonok felszabadulását.

Irány a szabadba, kellemes hétvégét mindenkinek!

Foto: unsplash.com / pixabay.com

road-3410564_1920.jpg